Το φετινό Google Marketing Live 2025 έδειξε ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αλλάζει το μάρκετινγκ. Το event που μεταδόθηκε online live υπογράμμισε τον γρήγορο ρυθμό καινοτομίας της Google, ο οποίος βασίζεται στη μοναδική αρχιτεκτονική της στην AI, που περιλαμβάνει υποδομή, έρευνα, μοντέλα (όπως Gemini, Imagen, Veo) και προϊόντα.
Στο πλαίσιο των εξελισσόμενων συνηθειών αγορ΄άς, οι οποίες χαρακτηρίζονται από Nonlinear διαδρομές που περιλαμβάνουν αναζήτηση, streaming, scrolling και αγορές, η Google και το YouTube βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση. Καλύπτουν αποτελεσματικά αυτές τις συμπεριφορές, προσφέροντας εκτεταμένη εμβέλεια, αξιοπιστία και επιρροή.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην Αναζήτηση (Search), η οποία ενισχύεται σημαντικά από την AI, μεταβαίνοντας από την απλή παροχή πληροφοριών στην ευφυή κατανόηση. Οι νέοι τρόποι αναζήτησης, όπως οι πιο σύνθετες ερωτήσεις και η χρήση εργαλείων όπως το Lens και το Circle to Search, υποδηλώνουν αυτήν την εξέλιξη. Τα AI Overviews παρουσιάστηκαν ως μια από τις πιο επιτυχημένες καινοτομίες στην Αναζήτηση, οδηγώντας σε αυξημένη ικανοποίηση χρηστών και ποιοτικότερα κλικ για τους διαφημιζόμενους. Το AI Mode αντιπροσωπεύει έναν πλήρη επανασχεδιασμό της Αναζήτησης, ενσωματώνοντας προηγμένη συλλογιστική και πολυτροπικότητα, ανοίγοντας νέες ευκαιρίες για διαφημίσεις μέσω AI και των δυνατοτήτων agentic action, ακόμη και στις αγορές, με χαρακτηριστικά όπως η virtual δοκιμή ρούχων.
Το YouTube είναι η κορυφαία υπηρεσία streaming στην τηλεόραση στις ΗΠΑ και ως ένας δυναμικός μηχανισμός ανακάλυψης. Τα Shorts επεκτείνονται πλέον στην τηλεόραση και ενσωματώνουν λειτουργίες αγορών, ενώ οι Creators του YouTube έχουν υψηλό βαθμό αξιοπιστίας, επηρεάζοντας σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις, ειδικά για την Gen Z. Ο τύπος διαφήμισης Demand Gen αναδείχθηκε ως ιδανική για την προσέλκυση νέων πελατών στο YouTube, συμπληρούμενη από νέες λειτουργίες αγορών και έναν hub συνεργασιών με δημιουργούς.
Η Google υποστηρίζει ότι οι λύσεις της που βασίζονται στην AI προσφέρουν την υψηλότερη Απόδοση Επένδυσης (ROI) για τις διαφημίσεις. Ο συνδυασμός Αναζήτησης και YouTube αποφέρει ακόμη υψηλότερη Απόδοση Επένδυσης Διαφημιστικής Δαπάνης (ROAS).
Παρουσιάστηκε επίσης το “Power Pack”, η επόμενη γενιά καμπανιών με AI, το οποίο αντικαθιστά το “Power Pair”. Περιλαμβάνει τις Performance Max (PMax), την AI Max for Search Campaigns (μια νέα καμπάνια που χρησιμοποιεί “keywordless targeting” και κατανοεί την πρόθεση του χρήστη), και το Demand Gen. Έμφαση δίνεται στην παροχή περισσότερης επιλογής, διαφάνειας και ελέγχου στους διαφημιζόμενους, με βελτιώσεις όπως η αναφορά απόδοσης καναλιών στην PMax.
Στην εποχή της AI, το SEO απαιτεί εστίαση σε χρήσιμο και αξιόπιστο περιεχόμενο, καθώς και επένδυση σε πολυτροπικό περιεχόμενο (εικόνες, βίντεο, προϊόντα). Η δημιουργία περιεχομένου επαναπροσδιορίζεται από την Generative AI (GenAI), με μοντέλα όπως το Veo να επιτρέπουν τη γρήγορη δημιουργία βίντεο υψηλής ποιότητας. Το Asset Studio αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας ενιαίος κόμβος στο Google Ads για τη διαχείριση και παραγωγή δημιουργικού περιεχομένου, προσφέροντας τη δυνατότητα δημιουργίας απεριόριστων παραλλαγών.
Η μέτρηση και τα δεδομένα παραμένουν κρίσιμα. Το σύγχρονο πλάνο μέτρησης περιλαμβάνει Marketing Mix Modeling (Meridian), Attribution (Data Driven Attribution) και Incrementality experiments. Τα δεδομένα πρώτου μέρους (first-party data) αναγνωρίστηκαν ως το βασικό στοιχείο για την AI και την απόδοση, με εργαλεία όπως το Data Manager και το Google Tag Gateway να διευκολύνουν την ιδιωτικότητα.
Τέλος, αναμένονται δυνατότητες AI Agents (agentic solutions) στις πλατφόρμες της Google, παρέχοντας αυτοματοποιημένη βοήθεια σε εργασίες όπως η ρύθμιση της παρακολούθησης μετατροπών. Η εκδήλωση υπογράμμισε την ανάγκη να είναι οι διαφημιζόμενοι όπου είναι οι πελάτες τους σε πραγματικό χρόνο, τις υπερδυνάμεις της AI στην Αναζήτηση, τη μοναδικότητα του YouTube, τη μεγιστοποίηση της ROI με το Power Pack και την κρισιμότητα της τροφοδοσίας της AI με δημιουργικό περιεχόμενο, μέτρηση και δεδομένα. Για την υιοθέτηση της AI, διατίθεται το εργαλείο αξιολόγησης Google Ads AI Essentials 2.0.