Η δημιουργία των marketing personas είναι πολύ σημαντική για την χάραξη της στρατηγικής μιας επιχείρησης και καθοριστική για όλα τα επόμενα βήματα σχεδιασμού περιεχομένου και επιλογής καναλιών διαδικτυακής προώθησης.
Marketing personas: Ποιο είναι το προφίλ των πελατών;
Οι βασικές πληροφορίες που χρειαζόμαστε είναι:
Όνομα
Τίτλος εργασίας
- Σε ποια επιχείρηση εργάζεται; (Μέγεθος, προφίλ, κλάδος)
- Ποιος είναι ο ρόλος του στην δουλειά του;
Δημογραφικά
- Ηλικία
- Φύλο
- Εισόδημα
- Τόπος διαμονής (πόλη, προάστια..)
- Εκπαίδευση
- Οικογενειακή κατάσταση
Στόχοι και προκλήσεις
- Βασικός στόχος
- Δευτερεύοντες στόχοι
- Πως θα τον βοηθήσουμε να επιτύχει τους στόχους;
- Προκλήσεις
- Πως θα τον βοηθήσουμε να λύσει τα προβλήματά του;
Αξίες
- Οι κυριότερες αξίες του
Marketing message
Ποιο μήνυμα θα είναι αποτελεσματικό;
Μπορούμε να έχουμε και μια δευτερεύουσα λίστα επιπλέον χαρακτηριστικών όπως:
- Σχέση με τεχνολογία
- Hobbies
- Τι διαβάζει (blogs, websites)
Πως θα εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά των Marketing personas μιας επιχείρησης;
Για να εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά των πελατών μας και να κάνουμε μια λίστα με αυτούς μπορούμε:
- Να συζητήσουμε με τους ανθρώπους της επιχείρησης που έρχονται σε άμεση επαφή με αυτούς. Πωλητές, ταμίες, τμήμα πωλήσεων.
- Να ελέγχουμε τα δεδομένα των στατιστικών του website μας.
- Να αναλύσουμε τα δημογραφικά στατιστικά του κοινού μας στα social δίκτυα.
- Να διεξάγουμε έρευνες στους πελάτες με ερωτηματολόγια.
Περισσότερο υλικό για μελέτη: