Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι αναρτήσεις σας στα social ή οι διαφημιστικές σας καμπάνιες δεν τραβούν όσο θα θέλατε την προσοχή του κοινού; Αν ο τρόπος που λανσάρετε το κείμενο της διαφήμισής σας δεν αφηγείται μια πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα ιστορία, το πιθανότερο είναι ότι το κοινό θα το αγνοήσει!
Το storytelling «χτίζει» μια πραγματική γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα σε ένα brand και τον υποψήφιο πελάτη. Όταν απουσιάζει αυτό, ο υποψήφιος πελάτης δεν έχει το προσωπικό κίνητρο ώστε να ξεχωρίσει το δικό σας brand από ένα άλλο και, στην πορεία, να φτάσει σε σημείο ώστε να το επιλέγει ξανά και ξανά, περνώντας πια στο στάδιο της καθολικής αφοσίωσης (loyalty).
Γνωρίζατε ότι το storytelling στη συγγραφή κειμένων είναι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους marketing;
Η δημιουργία μιας ιστορίας (brand story) στο copywriting κατατάσσεται ιδιαίτερα ψηλά ως εργαλείο του content marketing. Αυτό σημαίνει ότι με την αφήγηση μιας ιστορίας που έχει μια πλοκή, ήρωες και συναισθήματα, οι άνθρωποι που έρχονται σε επαφή μαζί της, έχουν πολλές αφορμές ώστε να εμβαθύνουν σε αυτή, να γνωρίσουν ακόμα περισσότερο το προϊόν με το οποίο συνδέεται και κατ’ επέκταση, να ταυτιστούν με το ίδιο το brand σας.
Ποια είναι όμως η καλύτερη πρακτική για ένα εύστοχο storytelling που αντανακλά το ύφος ενός brand;
«Μιλήστε» με βάση τη δική σας εμπειρία
Η προσωπική εμπειρία είναι καθοριστικός παράγοντας για τη δημιουργία μιας ιστορίας. Κάθε εμπορική επιχείρηση κρύβει τα δικά της κίνητρα και βιώματα που οδήγησαν στη δημιουργία της. Ανάμεσα στο κοινό, είναι πολλοί εκείνοι που σίγουρα έχουν την περιέργεια να μάθουν τον αγώνα σας για να δημιουργήσετε τη δική σας επιχείρηση, τι σας έκανε να αποφασίσετε να εισέλθετε στον επιχειρηματικό κόσμο, ποιος είναι ο στόχος που θέτει η επιχείρησή σας στον κλάδο της, ποιες καινοτομίες εισάγει και γιατί.
Μέσα από την κατάλληλη αφήγηση (brand narration), το κοινό έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει πολύ πιο άμεσα ένα brand, να ανακαλύψει τους κοινούς δρόμους μαζί του και να εμπνευστεί από τον στόχο σας, με αποτέλεσμα η σχέση με εκείνο να περάσει σε ένα βαθύτερο επίπεδο αποδοχής.
Μελετήστε την οπτική του πελάτη
Η μελέτη της οπτικής του κοινού για ένα θέμα είναι μια ενδιαφέρουσα στρατηγική content marketing που μπορείτε να εφαρμόσετε και να αναπτύξετε μέσα από το storytelling. Ανακαλύψτε τα θέματα που ανθούν για τον κλάδο σας και μπορούν να συνδεθούν με το προϊόν σας και, στη συνέχεια, βρείτε τις πιο ταιριαστές αναφορές (references) με τις οποίες θα γίνουν μέρος μιας ιστορίας. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού σας, τα ενδιαφέροντά τους, οι λόγοι για τους οποίους ενδεχομένως ενδιαφέρονται για το brand σας, προσφέρουν ένα ευρύ (αλλά πολύ συγκεκριμένο) πεδίο αναφορών, με τις οποίες μπορείτε να δημιουργήσετε μοναδικές ιστορίες.
(Πολύ) σχετικό & συγκεκριμένο περιεχόμενο
Το παν στο storytelling είναι να μιλάς απευθείας στον στόχο! Οι καλύτερες και πιο αγαπημένες ιστορίες, μέσα από ένα ξεχωριστό αφήγημα, απευθύνονται πάντα πολύ ξεκάθαρα στο κοινό. Ο κανόνας αυτός δεν αλλάζει στη διαφήμιση. Τα κείμενα storytelling πρέπει να απευθύνονται διαρκώς στον επιθυμητό πελάτη, κρατώντας του το ενδιαφέρον όπως ένα καλό βιβλίο ή μια ταινία.
- Πώς μπορείτε να ικανοποιήσετε τις ανάγκες των πελατών σας;
- Ποιο είναι το τέλος της ιστορίας που παρουσιάζετε;
- Εάν το κοινό ενδιαφέρεται, θα το διαβάσει μέχρι το τέλος της πρότασης.
- Κρατήστε στο μυαλό σας το πρότυπο ενός συναισθηματικού καταναλωτή και προσεγγίστε τον με τον τρόπο που γράφετε, σαν να είστε εσείς ο πελάτης που θα αγοράσει το προϊόν σας.
Σύνοψη
Αν στοχεύετε το brand σας να αφήσει το στίγμα του και να γίνει συνώνυμο μιας πρωτόγνωρης εμπειρίας για αυτό που προσφέρετε, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξεκινήσετε από το storytelling copywriting.
Μπορεί να μοιάζει χαοτικό, ωστόσο με την κατάλληλη έρευνα, την εξειδικευμένη γνώση και… την ελεύθερη φαντασία, κάθε brand μπορεί υιοθετήσει μια δική του προσωπική ιστορία, η οποία θα λειτουργήσει ως μια αποτελεσματική, στρατηγική βάση για την ανάπτυξη όλων των ενεργειών διαφημιστικής προώθησης στο SEO, τα Social Media & το Digital Marketing και -γιατί όχι- του ίδιου του customer service των πελατών σας.
Eγγραφείτε στο νέο Copywriting & Digital Storytelling course και μάθετε όλα τα μυστικά.
Συντάκτης: Αντώνιος Καραμπουρνιώτης, Commerciallywritten.com