Τι είναι η φωνητική αναζήτηση

Ξυπνάμε το πρωί και θέλουμε πληροφορίες για τον καιρό και πληκτρολογούμε στην μηχανή αναζήτησης της Google “καιρός Αθήνα” και στη συνέχεια ίσως αναζητήσουμε μια συγκεκριμένη περιοχή της.

Σε ένα άλλο σενάριο ανοίγουμε το κινητό ή την ειδική συσκευή της Google και ρωτάμε: “τι καιρό θα κάνει σήμερα στην Αθήνα;” ή θα ρωτήσουμε απευθείας για την περιοχή που θέλουμε.

Voice-Search-SEO

Για την πραγματοποίηση  voice search, υπάρχουν δυο τύποι συσκευών:

  1. Mobile phones με voice assistants (OK Google, Siri, Alexa, Cortana, Samsung Bixby, etc.)
  2. Voice-first gadgets (Google Home, Amazon Echo, Apple HomePod και άλλα)

 

Έτσι στη νέα συνήθειά μας οι αναζητήσεις αντί για 2-5 λέξεις θα έχουν 10-20 λέξεις και τα αποτελέσματα που θα προτιμηθούν θα έχουν βελτιστοποιηθεί για τέτοιες αναζητήσεις

Ποιον αφορά το Voice search SEO

Σύμφωνα με το Blog της Google, πάνω από 50% από εφήβους  13 -18 χρησιμοποιούν καθημερινά φωνητική αναζήτηση. Αν και αυτά τα δεδομένα αφορούν περισσότερο την USA, σύντομα θα είναι παρόμοια και στη χώρα μας.

Έχουν επίσης αγοραστεί πάνω από 420 εκατομμύρια voice assistants

Long-tail αναζητήσεις

Οι αναζητήσεις  ξεκινούν πάντα με λέξεις όπως ΤΙ, ΠΟΥ, ΠΟΤΕ, ΠΟΙΟΣ, ΠΟΣΟ, ΠΟΙΟ, ΠΩΣ.

 

Οι φράσεις που πρέπει να περιέχουν τα κείμενα των websites θα απαντούν σαν σε προφορική ερώτηση.

Δείτε παραδείγματα περιφραστικών αναζητήσεων από το answerthepublic.com

voice search seo

Αποτελέσματα αναζήτησης

Στο παρακάτω παράδειγμα αναζητήσαμε “What is SEO and how it works”.

Στα αποτελέσματα υπάρχει ένα δημοφιλές άρθρο που απαντά αλλά και 3-5 συχνές και σχετικές ερωτήσεις. Στη συνέχεια ξεκινούν τα οργανικά αποτελέσματα

long tail keywords

Τι αλλάζει με το Voice search SEO

  • Οι αναζητήσεις θα περιέχουν περισσότερες λέξεις
  • Οι αναζητήσεις θα περιέχουν λέξεις που ρωτάνε. (Πότε, ποιος, που, πόσο..)
  • Απαραίτητη θα είναι η χρήση φράσεων αναζήτησης ‘long-tail’ και όχι μόνο keywords.
  • Οι αναζητήσεις θα είναι περισσότερο τοπικές. Ακόμα και σήμερα είναι δημοφιλής η αναζήτηση “** near me”
  • Οι χρήστες θα ρωτάνε ευθείες ερωτήσεις όπως όταν μιλούν σε άνθρωπο.
  • Γρηγορότερα αποτελέσματα από γρηγορότερα websites

 

Όλες οι τεχνικές για ένα αποτελεσματικό SEO για ένα ποιοτικό website σεμινάριο SEO και στο ολοκληρωμένο Professional Diploma in Digital Marketing